Ad Exchange היא פלטפורמה טכנולוגית המייעלת את תהליך הגשת הצעות המחיר לקנייה ומכירת מלאי הפרסומות הקיים ברשתות פרסום מקוונות. שיטת פרסום ממחושבת זו לביצוע עסקאות בין רוכשים ומוכרים מדיה דיגטאלית, שונה במהותה מגישת הפרסום המסורתית, ומייתרת את שיטת התשלום לפי אלף קליקים (CPM), ואת הצורך במשא ומתן בין סוכנויות הפרסום למפרסמים, על כמות הפרסומות, ומיקומן בזירת הנדל"ן האינטרנטי.
כאשר רשתות הפרסום אינן מספיקות כדי למכור את מלאי הפרסומות הקיים של המוכר, Ad Exchange נכנסת לתמונה ומסייעת לו למקסם את ההכנסות. התועלות המשמעותית שהיא מעניקה לקונים (למשל, משרדי פרסום) ולמוכרים (מפרסים מקוונים כמו עיתונים, ובעלי עסקים הסוחרים באינטרנט), נובעת מאופטימיזציית הקמפיין הפרסומי שמבצעת התוכנה. ייעולו של התהליך מאפשר לIt allows a publisher to earn the highest possible amount of revenue for their advertising inventory through a bidding process.היא מאפשרת למפרסמים
יכוליםמפרסמים להניב את רמת ההכנסה הגבוהה ביותר האפשרית ממלאי הפרסומות שלהם.
לפרסם מה שמתאים, להרוויח כמו ברוקר
למעשה, Ad Exchange, עובדת על פי אותו עקרון המאפיין את שוק המניות. היא מאפשרת לקונים להגיש הצעות מחיר על מלאי הפרסומות של המפרסם, והמחיר בו יוכל המפרסם למכור אותן, נקבע בהתאם להיקף הדרישה שיש לפרסומות אלו. התהליך בין הקמפיין לצופה עובד כך: מותג > סוכנות פרסום > רשת פרסום > תוכנת Exchange > מפרסם > צופה / קונה. מלאי הפרסומות, מיקומן ומחירן חשוף בפני כל אחד וכולם יכולים להתחרות על המחיר, לעקוב בזמן אמת אחרי הפרסומים, לשנות את הקמפיין הפרסומי, ולהפסיקו בכל עת.
יעילותה של תוכנת Ad Exchange נקבעת על פי כמות המקורות של מלאי הפרסומות, אליה יכולה התוכנה להתחבר, ועל פי מגוון הצעות המחיר שמספקת התוכנה למקורות אלו. ככל שמגוון הצעות המחיר רב יותר, וככל שמאפייני קהלי היעד מדויקים יותר, כך הפרסומות תהיינה רלוונטיות ומתאימות יותר למשתמש הסופי / הצופה. וכמובן, ככל שהפרסומות ממוקדות יותר, כך גדלה הכנסתו של המפרסם.
הכל בזמן אמת
בעולם המקוון יש כמה תוכנות Ad Exchange. הפופולאריות ביותר הן: AdECN של מיקרוסופט, Doubleclick של גוגל ו- RightMedia של יאהו. לעומת זאת בעולם הנייד יש תוכנת Ad Exchange אחת בלבד, Mobclix. ייחודה של תוכנה זו נובע מיכולתה לגשר על הפער בין רשתות ניידות למקוונות, ולאפשר לכל ספק פרסומות להתחבר אל תוכנת ה- Exchange הניידת שלו, ולהגיע אל קהלי היעד הרלוונטיים באופן מיידי. אם בעבר צריך היה לחכות ימים, ועיתים שבועות כדי להבין אם הקמפיין השיווקי כדאי ומוצלח, הרי שבאמצעות Ad Exchange יש למפרסמים שליטה מלאה בכל עת, כל התהליך מקוון והנתונים מתקבלים מיידית.
שרון ישראל מנכל חברת Xtra Mile חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ (OS) http://www.xtra-mile.co.il
>